EXCLUSIV! „Twix”: FURdui şi Bandiţchi, sau cine i-a băgat grenada sub fund lui Pîrţac? (Partea I)


FegheaFaceţi o plimbare prin sectorul de mărfuri industriale de larg consum din sau de pe lângă Piaţa Centrală! Tot ce o să vedeţi privind atât în stânga, cât şi în dreapta să ştiţi că sunt mărfuri aduse în ţară prin contrabandă. Dacă nu mă credeţi cereţi de la vânzători actele de provenienţă ale mărfurilor. Nu este alta situaţia nici în alte pieţe sau centre comerciale din Chişinău. Printre comercianţi de câţiva ani este popular un proverb: „Acum importă mărfuri legal doar proştii şi nebunii!”.

Asta chiar dacă majoritatea comercianţilor chiar ar fi preferat să plătească taxele la stat şi astfel să scape de teroarea „mulgătorilor” şi rakeţilor cu epoleţi. Nici anterior situaţia nu era cu mult mai bună, or o mare parte din mărfurile de larg consum întotdeauna au ajuns la Chişinău prin zona transnistreană, sub „patronatul” MAI-ului şi Vămii moldoveneşti.

Totuşi, o bună parte din aceste mărfuri erau aduse în ţară legal, prin aşa-numitele sisteme de import al mărfurilor „CARGO”. Ce reprezintă acest sistem? Proprietarul spaţiului comercial comandă mărfurile de la un importator, care se ocupă de logistica livrării mărfurilor în ţară din punctele tradiţionale de expediţie: Turcia, Polonia, China. De câţiva ani buni importul este derulat de câteva firme concurente, cele mai mari fiind ARIDON, TOMIGAN, CONVISIR. Până la 2008-2009 fiecare container cu mărfuri de larg consum importate din China aducea în bugetul de stat nu mai puţin de 400 mii lei.

Ei bine, a venit SCHIMBAREA. Majoritatea deţinătorilor de spaţii comerciale din pieţele sau centrele comerciale din Chişinău au renunţat la practica importurilor legale, recurgând la aducerea mărfurilor prin scheme de contrabandă, atât neagră, cât şi sură. Pentru a face faţă concurenţei contrabandiştilor, au ajuns să recurgă la scheme de contrabandă chiar şi marii importatori.

Schemele de contrabandă neagră le asigură importatorilor aducerea unui container cu mărfuri din China fără oricare declarare la organele vamale, pentru un preţ de 20-30 mii USD. Doar că banii nu sunt plătiţi în bugetul de stat, ci lui Bandiţchi, prin intermediul valetului său Victor Pîrţac, şeful Securităţii interne a Vămii. Da, da! E cel care s-a pomenit în noiembrie anul trecut cu o grenadă sub maşina de serviciu.

Unii sunt „mai cu obraz” şi acceptă schemele de contrabandă sură. În cadrul acestora mărfurile sunt declarate la vamă, doar că în baza unor acte falsificate, care diminuează de câteva ori valoarea mărfurilor, astfel încât importatorii achită în buget nu jumătate de milion, ci nu mai mult de 100 mii lei. Sigur, „plăcerea” în acest caz îi costă pe importatori în jur de 5 mii USD pe care trebuie să-i achite lui Bandiţchi.

Vă întrebaţi probabil cum de fenomenul rămâne neobservat de MAI şi alte organe de drept, deşi el are loc chiar sub nasul lor? Răspunsul este unul cât se poate de simplu: protecţia guvernanţilor. Nu este un mare secret că un oaspete foarte des în biroul lui Bandiţchi din Columna 30 este deputatul Simion Furdui. Anume el este principalul protector la nivel înalt al schemelor de contrabandă cu mărfuri de larg consum. El preia de la Bandiţchi grosul sumelor de bani provenite din aceste scheme, pe care le repartizează respectiv şefului său de partid şi altor generatori de protecţie politică.

Şi nu e vorba doar de Chişinău. La începutul anului 2012 au scăzut drastic sumele încasate în bugetul Ucrainei de Vama de la Odessa. Mai ţineţi minte probabil scandalul legat de blocarea în februarie trecut în portul Odessa a containerelor cu marfă cu destinaţia Moldova. Ei bine, a fost nu mai mult decât o reacţie a autorităţilor ucrainene la schemele lui Furdui. În înţelegere cu Şevciuk şi respectiv aşa-numita vamă de la Tiraspol, acesta a reuşit performanţa de a implementa scheme de contrabandă conform cărora mărfurile de larg consum ajung şi pe teritoriul Ucrainei.

Schema este din nou una simplă. Contra sumei de 50 mii USD mărfurile sunt livrate prin teritoriul Moldovei, respectiv zona transnistreană în Ucraina. Are loc vămuirea primară parţială a containerului cu marfă la Chişinău. Se vămuieşte fictiv o mică parte de marfă. De obicei până la o tonă. Cealaltă marfă din container se deplasează cu destinaţia fictivă transnistria. De fapt zona transnistreană nu este decât o trambulină pentru mărfuri spre Ucraina, unde sunt transportate cu microbuze şi maşini de tonaj mic.

Iată de ce organele de drept de la Chişinău s-au împotmolit în anchetarea cazului straniu din 29 noiembrie 2012, când sub maşina de serviciu a şefului Securităţii interne a Vămii moldoveneşti a explodat o grenadă de antrenament, iar la Tiraspol prin „coincidenţă” a ars maşina unui şef de la aşa-numita vamă transnistreană. Mai multe elemente ale puzzle-ului, dar şi surse din organele de drept confirmă o legătură directă între cele două incidente şi schemele de contrabandă cu mărfuri de larg consum, care au ajuns să pericliteze securitatea economică nu doar a Republicii Moldova, dar şi a regiunii întregi. Mai mult chiar, surse din anturajul lui Pîrţac confirmă că însuşi ţinta atentatului ŞTIE de la cine a primit avertismentul! Şi dacă ştie de ce oare nu colaborează cu ancheta, pentru a fi identificaţi cei care au comandat atentatul???

Va urma.

P.S. Domnule Procuror General Corneliu Gurin, Vă urez multă forţă şi fermitate! Veţi avea MULTĂ nevoie de ele. Altfel nu aveţi nici o şansă în faţa poftelor guvernanţilor. Priviţi imaginea de mai sus!

Anunțuri

Etichete: , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: