Cerere prealabilă lui BALIŢCHI


Balitchi_13Adresată public şi depusă pe suport de hârtie în căsuţa poştală a Serviciului Vamal

directorului general al Serviciului Vamal

dlui Tudor Baliţchi

16 septembrie 2013

CERERE PREALABILĂ

domnule director general,

La data de 13 septembrie 2013 dvs. aţi declarat PUBLIC, pentru mass-media, în calitate de director general al Serviciului Vamal, că eu aş fi comis o pretinsă gravă infracţiune, prin care bugetul de stat ar fi fost fraudat cu 33 milioane lei.

Astfel, aţi declarat: „Pentru că faptele fostului șef al acestei direcții, Veaceslav Balacci, întrunesc componentele infracțiunii de abuz de putere sau abuz de serviciu (art. 327 CP) sau neglijență în serviciu (art. 329 CP), materialele anchetei de serviciu urmează a fi transmise conform competentei pentru luarea deciziei de către Procuratura Generală” (adresa din internet a informaţiei: http://ziarulnational.md/tudor-balitchi-da-e-vorba-de-veaceslav-balacci-materialele-anchetei-vor-fi-transmise-procuraturii/). Această declaraţie a dvs. a fost pe larg mediatizată, ajungând practic în toate sursele media de ştiri online, scrise şi TV, (jurnal.md, protv.md, unimedia.md, publika.md, etc.) fapt care mi-a prejudiciat grav imaginea, onoarea şi demnitatea.

Declaraţiile dvs. constituie un derapaj antidemocratic grav şi vin să încalce într-un mod grosolan principiul prezumţiei nevinovăţiei, garantat prin art.21 al Constituţiei Republicii Moldova. Totodată, declaraţia dvs. constituie o încălcare obraznică a prevederilor art.art. 7, 12, 15, 24 alin.(2), 26, 29 al Legii nr. 64 din 23.04.2010 cu privire la libertatea de exprimare, art.16 al Codului Civil, art.15 al Constituției Republicii Moldova, art.art. 6 şi 10 ale Convenției Europene pentru Drepturilor Omului.

Mai mult, acuzaţiile pe care mi le-aţi adus PUBLIC, în calitate de funcţionar public de rang înalt au constituit o noutate absolută pentru mine. Astfel, mi s-a încălcat flagrant şi dreptul la apărare, or nu am fost invitat anterior pentru a mi se comunica despre o eventuală investigaţie de serviciu care se pretinde a fi efectuată de către subdiviziunile Serviciului Vamal şi respectiv o eventuală calitate procesuală atribuită mie în cadrul acestei investigaţii, care ar fi justificat acuzaţiile aduse.

Astfel, în cazul în care această anchetă de serviciu a avut loc cu adevărat, am fost privat de dreptul de a putea face cunoştinţă cu materialele dosarului de anchetă de serviciu şi totodată de dreptul de a depune explicaţii în cadrul eventualelor proceduri de investigaţie.

Mai mult, dvs. v-aţi permis să faceţi această declaraţie fără a prezenta probe privind implicarea mea în presupusul caz de fraudare a bugetului de stat, profitând de faptul, că publicul nu cunoaşte organigrama Serviciului Vamal şi modul de delimitare a competenţelor în cadrul organelor vamale. Cunoaşteţi foarte bine, că probe privind implicarea mea în calitate de fost şef al Direcţiei Reglementări tarifar-vamale în scheme de scutire ilegală de la achitarea plăţilor vamale la importul mărfurilor nici teoretic nu pot exista, or funcţia în cauză nu prevede implicarea în procedurile de vămuire a mărfurilor, implicit în acordarea scutirilor de plăţi vamale şi acest lucru îl puteţi sesiza din fişa de post a acestei funcţii.

În contextul celor mai sus menţionate, luând în consideraţie că nu sunteţi la prima tentativă de a-mi prejudicia abuziv onoarea, demnitatea şi imaginea profesională, deja existând în acest sens mai multe hotărâri de judecată irevocabile (spre exemplu hotărârile: 1, 2), în baza cărora aţi fost deja obligat la achitarea despăgubirilor morale şi deoarece acuzaţiile aduse mă defăimează în mod direct şi grav şi îmi lezează onoarea şi demnitatea şi imaginea profesională, în vederea curmării încălcării prezumției nevinovăție (art.21 Constituție) şi restabilirii mele în drepturile legale, în conformitate cu art.art. 16 şi 17 ale Legii nr. 64 din 23.04.2010 cu privire la libertatea de exprimare,

SOLICIT:

1) DEZMINŢIREA informaţiei pe care aţi făcut-o publică şi prezentarea SCUZELOR PUBLICE, în aceeaşi publicaţie şi în acelaşi mod în care mi-aţi adus acuzaţiile abuzive, în termenii prevăzuţi de legislaţie;

2) COMPENSAREA PREJUDICIULUI MORAL cauzat mie prin publicarea informaţiilor defăimătoare, care îmi lezează onoarea şi demnitatea şi imaginea profesională, în cuantum de 1,33 MDL (un leu şi treizeci şi trei bani), în termenii prevăzuţi de legislaţie.

În cazul refuzului de satisfacere a prezentei cereri prealabile, îmi rezerv dreptul de a depune cerere în instanţa de judecată, pentru protejarea onoarei, demnităţii şi imaginii profesionale.

Veaceslav Balacci

Etichete: , , ,

3 răspunsuri to “Cerere prealabilă lui BALIŢCHI”

  1. victor Says:

    bravo veacesla!!!!!
    Observ ca jigodiilor nu le place adevarul. Lingaii

  2. Subsecvent, RELIEFEZ: Tudor, LASĂ FU®MATUL! | Veaceslav Balacci Says:

    […] cu încălcarea prezumţiei nevinovăţiei şi dreptului la apărare, i-am adresat lui Baliţchi o cerere prealabilă prin care am solicitat DEZMINŢIREA informaţiei […]

Lasă un răspuns

