EXCLUSIV! TRĂDĂTORII de la Guvern VÂND mâine ultimele avioane militare de transport ale Moldovei


AN-72_1Conform prevederilor art.13 alin.(1)-(3) al Legii nr.345-XV din 25 iulie 2003 Cu privire la Apărarea Naţională, „forţele destinate apărării naţionale desfăşoară activităţi de pregătire specifice, în limitele spaţiului naţional terestru, AERIAN şi fluvial, cu respectarea normelor de protecţie a mediului. Pentru desfăşurarea acestor activităţi, forţele destinate Apărării Naţionale folosesc centre de instruire, poligoane, AERODROMURI, terenuri şi alte elemente ale infrastructurii de apărare. Obiectele şi construcţiile militare, TOATE categoriile de armament, de TEHNICĂ MILITARĂ şi de alte bunuri militare sunt PROPRIETATE a STATULUI, se află în GESTIUNEA Forţelor Armate, care în baza şi în limitele stabilite de legislaţie exercită dreptul de posesiune, folosinţă şi de dispunere de aceste bunuri”.

Asta spune legea. Nu însă şi realitatea, care în Republica Moldova este absolut paralelă cu legile. Săptămâna trecută am discutat cu câţiva foşti militari, adevăraţi patrioţi ai ţării pe care în 1992 au apărat-o cu arma în mână. Veteranii războiului pentru independenţă de pe Nistru nu mi-au vorbit, ci mai mult mi-au suspinat de durere. Am abordat cu ei mai multe subiecte, dar în principal licitaţia anunţată pentru mâine, 5 august 2014, în cadrul căreia Moldova îşi va VINDE ultimele avioane de transport militare cu pondere, pe care le mai are în dotare. Şi asta chiar în toiul războiului care e în plină desfăşurare la doar câteva sute de kilometri distanţă! Şi în condiţiile unui pericol latent care vine din zona separatistă transnistreană! În aceste timpuri tensionate pentru securitatea ţării afaceriştii de la Guvern îşi văd de propriile interese mercantile, prădând proprietatea de stat de importanţă militară strategică.

Este vorba despre vânzarea a două aeronave de model AN-72 ale Armatei Naţionale. Aceste aeronave au fost transmise în 2004 de la Armata Naţională către Î.S. Aeroportul Internaţional Mărculeşti, „în scopul realizării programului de zbor pentru licenţiere pe linie civilă a personalului navigant al Armatei Naţionale”.

Cum vine asta, domnilor??? Asta în situaţia în care recent Armata Naţională s-a adresat la Guvern cu o cerere, pentru procurarea tehnicii de aviaţie, care este una foarte costisitoare?! Şi tot asta în condiţiile în care tehnica de aviaţie aflată în proprietatea Armatei Naţionale este concesionată din 2004 unei întreprinderi, fără vreun folos pentru apărărea naţională, ci doar pentru îmbogăţirea companiei şi personal a administratorului?! Totuşi, paradoxal, Armata vrea să procure alte elicoptere şi avioane, care probabil tot la mâna a doua vor fi! Să dea Domnul să se întâmple, însă acest scenariu pare a fi unul de science fiction! Şi încă unul prost regizat! Chiar dacă s-ar găsi banii în buget, procedurile de achiziţie vor dura ani de zile. Puţin probabil însă că va fi cu acelaşi termen amânat riscul pentru securitatea naţională…

Miş-maşul afaceriştilor de la Guvern e simplu. Avioanele şi elicopterele concesionate Î.S. Aeroportul Internaţional Mărculeşti se încearcă a fi prezentate ca fiind învechite, pentru a putea fi lesne explicat businessul cu concesionarea şi vânzarea acestora! Cele două aeronave AN-72, ca şi celelalte avioane şi elicopterele militare moldoveneşti au fost transmise la balanţa Aeroportului Mărculeşti, cu pretinsul scop de a-i aduce folos şi a-l dezvolta. În realitate însă tehnica militară a încăput pe mâna unor şmecheri, care convertesc riscul pentru securitatea naţională în… milioane de euro venite în propriile conturi bancare!

Dacă anterior aeronavele erau foarte solicitate, inclusiv la aplicaţii multinaționale COOPERATIVE KEY, fiind mult mai manevrabile decât cele de model Herkules, îndeosebi pentru manevrele trupelor de paraşutişti, acum acestea au ajuns să stea degeaba! O aeronavă se află deja de 8 ani (!!!) la o uzină din Kiev, cu pretextul că s-ar afla la reparaţie capitală! Este oare posibil ca reparaţia unei aeronave să dureze 8 ani??? Vă pare straniu? Poate vă pare fără rost? Ba e cu foarte mult rost! Oare care este datoria formată pentru parcarea aeronavei? Şi oare la un moment dat nu va fi revendicată însăşi aeronava, în calitate de preţ plătit pentru datoriile acumulate pentru parcare? Eu zic că există motiv de îngrijorare!

Al doilea AN-72 stă parcat în Aeroportul Internaţional Chişinău. N-a zburat deja de peste 9 ani! Straniu! Dacă în cazul celor 6 MIG-uri rămase Moldova nu dispune de piloţi calificaţi pentru ca ele să fie utilizate, în cazul celor două AN-72 există şi personal calificat, şi oportunitatea utilizării acestora la antrenamente şi aplicaţii militare, anterior Armata Naţională având performanţe în acest sens. Culmea, Forţele Aeriene ale Armatei Naţionale primesc tot mai multe cereri de angajare în serviciul militar prin contract din partea piloţilor moldoveni, care au absolvit recent instituţii de aviaţie de peste hotare. Însă din lipsa tehnicii de aviaţie în Armata Naţională aceştia sunt nevoiţi să-şi caute de lucru în companiile de aviaţie civilă.

Cu atât mai mult că partenerii Moldovei din NATO şi-au exprimat disponibilitatea de a acorda asistenţa necesară, pentru recondiţionarea navelor şi punerea lor „pe aripă”! În cazul recondiţionării în acest moment, a celor două avioane, Moldova nu va mai avea nevoie de alte investiţii majore în ele timp de 8-10 ani!

În urma unei devalorizări artificiale, aplicate prin scoaterea intenţionată din uz a avioanelor, dar şi prin simularea unor repetate licitaţii eşuate, mâine aeronavele vor fi scoase la vânzare la un preţ de 600 mii USD, respectiv 900 mii USD. Ca să vă faceţi o închipuire a proporţiilor fraudei subliniez că 1,5 milioane USD, preţul cumulat la care sunt scoase la vânzare ambele AN-72 moldoveneşti constituie pe piaţă preţul unui SINGUR motor al unei aeronave de acest model!!! Asta ca să nu mai menţionez că licitaţia va fi una cu REDUCERE! Iar toate insinuările, precum că aeronavele sunt vechi şi lipsite de perspectivă pentru asigurarea securităţii naţionale nu sunt nimic mai mult decât nişte falsuri!

Alo, dle ministru al Apărării Valeriu Troenco! Alo, dle prim-ministru Iurie Leancă! Alo, dle preşedinte Nicolae Timofti! ALO, dle procuror general Corneliu Gurin!!!

P.S. Prima etapă a operaţiunii antiteroriste desfăşurate de armata ucraineană a fost una caracterizată prin eşec. Surse din cadrul armatei ucrainene spun că asta s-a întâmplat anume din cauza businessului afaceriştilor ucraineni cu tehnica de aviaţie militară. Iar sportul naţional al moldovenilor este călcatul pe greble…

Anunțuri

Etichete: , , , , ,

2 răspunsuri to “EXCLUSIV! TRĂDĂTORII de la Guvern VÂND mâine ultimele avioane militare de transport ale Moldovei”

  1. Dorin Says:

    Tara asta se duce de ripa cu tot cu parlament, o sa ajunga degraba ca o sa vinda tot ce-i posibil si au sa fuga din tara pe undeva pe la ecuator, si poporul o sa traiasca ca in jungla(TRAIESTE CINE-I MAI PUTERNIC)

  2. EXCLUSIV! “STEJARUL” vrea Armata înapoi, sau CINE şi de ce ATACĂ ministerul Apărării? | Veaceslav Balacci Says:

    […] La acelaşi subiect, vezi şi acest material, publicat la 4 august […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: