VIDEO EXCLUSIV! Un comerciant povesteşte cum se face CONTRABANDĂ prin Vamă. Partea I


contrabanda_ticalosiImaginile au fost făcute câteva zile în urmă la Piaţa „Km. 7” din or. Odessa, Ucraina. Ele surprind o discuţie între doi afacerişti moldoveni, un comerciant care deţine câteva puncte de realizare a mărfurilor de larg consum în pieţele şi centrele comerciale din Chişinău şi un importator de mărfuri. În cadrul discuţiei comerciantul descrie în detalii cum este adusă marfa prin contrabandă din Odessa la Chişinău prin intermediul autobuzelor care circulă prin vamă (vezi foto), chiar sub ochii autorităţilor moldoveneşti, Serviciul Vamal, MAI, SIS etc, fără a se achita vreun leu în bugetul de stat! Ulterior mărfurile sunt vândute în Chişinău fără acte de provenienţă sau cu acte de provenienţă falsificate, chiar sub nasul Inspectoratului Fiscal şi IGP-ului (vom vedea curând, într-un alt video, de ce se fac că nu văd aceste infracţiuni poliţiştii şi inspectorii fiscali moldoveni). Comerciantul numeşte şi sumele de bani care sunt colectate de şoferii autobuzelor şi apoi transmise vameşilor moldoveni pentru ca aceştia să permită accesul mărfurilor de contrabandă în ţară. Mai jos puteţi citi descifrarea convorbirii, cu nişte note succinte. Vizionare plăcută! Mai ales celor de la Procuratură şi CNA!

Importator: D-apoi tu ce, nu ştii rechizitele tale de la bancă?

Comerciant: Eu nu le ţin minte!

Importator: Dar tu ai firmă?

Comerciant: Da.

Importator: Bun, o să-ţi scriu factură fiscală.

Comerciant: Vezi că eu acum mi-am deschis-o, de atâta nu ţin minte.

Importator: Nu eşti plătitoare de TVA?

Comerciant: Nu, până acum am lucrat pe firma Marianei, dar acum m-am schimbat, de atâta şi-mi trebuiesc facturi (notă: deci, până în acest moment comerciantul introducea mărfurile în ţară şi le vindea fără acte de provenienţă, sau cu falsificarea actelor!).

Importator: Da ai rechizite bancare, ai tot la Chişinău?

Comerciant: Da, tot.

autobuz_1Importator: Bun dar. Da la ăştia de la autobus („avtobusnici”) cât ai dat?

Comerciant: 20 de geantă dau la autobuz (notă: geantă-poşetă pentru dame).

Importator: 20 de lei de geantă? (comerciantul dă afirmativ din cap). Şi apoi cât îţi iese?

Comerciant: Cum cât îmi iese?

Importator: Cum îţi iese? Ori 20 de lei de geantă, indiferent ce fel de geantă?

Comerciant: Da, eu aici în autobuz le pun câte trei în pachete, le număr, iată de exemplu acum am dat 30, apoi 600 de lei îi dau, câte 20 de lei de geantă.

Importator: Şi treci cu ele prin vamă, tot?

Comerciant: Da. El (notă: şoferul) le împarte. Acum le împarte, dar le treceau cu sacii.

Importator: Cu sacii mergeau prin vamă? autobuz_5

Comerciant: Da.

Importator: Şi ajungeau la Chişinău?

Comerciant: Da, chiar eu cu el ajungeam direct până acasă.

Importator: D-apoi a fost un autobuz arestat.

Comerciant: Data trecută am avut 40. 15 am dat aici şi apoi 25. Şi era control mare (notă: control la vamă). Şi oricum le-am trecut pe toate. Şi mai era încă o persoană (notă: comerciant) cu genţi, 50 de genţi şi tot a trecut.

Importator: Până la Chişinău, da?

Comerciant: Da. Noi ne-am dat jos (notă: la vamă) şi am declarat, fiecare are voie să treacă de persoană 4-5 unităţi. Şi…

autobuz_2Importator: Păi dacă-s genţile tale, de ce nu ţi le treci tu pe tine, să le declari?

Comerciant: D-apoi nu dă voie, de exemplu, să trec 30. Doar 5! (notă: deci, comerciantul conştientizează perfect ce prevede legea şi că practic comite o infracţiune, împreună cu şoferii autobuzului şi vameşii!) Şi apoi ne împărţim. Cineva îmi dă mie 5 rochii, eu îi dau 5 genţi, sau 5 cămăşi, aşa e.

Importator: Şi pe urmă şoferii strâng de la voi bani, de pe rochii, de pe genţi.

Comerciant: Nu, 100 de lei au luat atunci, când noi am împărţit. Numai 100 de lei iau dacă împarţi. Da aşa, dacă ei le trec e 20 de lei de geantă, iată acum ei le trec (notă: comerciantul nu declară nimic, şoferii autobuzului se „clarifică” cu vameşii). Pur şi simplu eu ţi le-aş da, da n-am multe acum.

Importator: Bun, bun.

Comerciant: Deja o să vin duminică seara şi o să iau de astea de vară. Maşina voastră deja o să fie?

Importator: Mâine seara o să fie la Chişinău.

Comerciant: Apoi duminică când o să vin deja o să dau şi să-mi faci facturi, că-mi trebuie.

Importator: Ţi-oi face. Bun.

Comerciant: Da să-mi pui nu 15, mai multe, că o să mai aduc. Da m-a rugat o femeie (notă: alt comerciant), tot aduce (notă: marfă) cu tine, dar tot îi trebuie facturi şi ea îţi achită, a zis că-ţi dă şi 600 de lei, şi 700.
Importator: Lasă să aducă marfa, să i-o declar, să i-o fac, să plătesc la stat de pe fiecare şi apoi o să-i fac factură.autobuz_4

Comerciant (mirată): Apoi pe urmă a zis că o să aducă, dar acum îi trebuieşte o factură (notă: comerciantul are nevoie doar de factură, pentru a legaliza marfa adusă anterior prin contrabandă!). Ea îţi achită.

Importator: Ei, da eu de unde ştiu ce a făcut ea? Poate ea…

Comerciant: Ea a zis că la tine în firmă e înregistrată, a adus de două ori cu tine.

Importator: Dacă e înregistrată i-am dat factură, dar acum poate a reţinut-o poliţia şi ea acum vine să-i dau facturi de ale mele.

Comerciant: Nu, ea tot aduce cu autobuzul.

autobuz_3Importator: Tot cu autobuzul duce şi ea? Pe acolo, prin contrabandă? Dar de la mine vrea documente, da?

Comerciant: Da.

Importator: Bun. O să vedem. O să hotărâm.

Comerciant: Da poate cumva să… am înţeles că aduceţi marfa în centru.

Importator: O să vi le aducă băieţii în centru.

Comerciant: Bine atunci. Hai, merci!

Importator: O zi bună!

P.S. Nu este vorba nici pe departe de cazuri izolate. Din ceea ce spune comerciantul în înregistrarea de mai sus ne putem da seamă că e vorba de o filieră de contrabandă bine închegată cu mărfuri de larg consum, care ajung în pieţele şi magazinele din Chişinău de la Piaţa „Km7” din Odessa. Estimativ, 90% din mărfurile de larg consum provenite din Ucraina, care sunt vândute în pieţele şi centrele comerciale din Chişinău sunt de contrabandă, „neagră” (fără perfectarea importului la organelor vamale, aşa ca în cazurile descrise mai sus), sau „sură” (declarate organelor vamale prin aşa-numitele operaţiuni „cargo”, la preţuri diminuate artificial, cu plăţi mizere în bugetul de stat). Vameşii, inspectorii fiscali, poliţiştii, procurorii şi ofiţerii SIS se fac că nu observă contrabanda, pentru că aceasta le pune în buzunarele adânci şi largi zeci de milioane de euro lunar, acestea fiind generos împărţite între toate aceste organe „de drept”, dar şi politicienii care le controlează. Culmea, tocmai cele 10% rămase din comercianţi, cei de bună credinţă, care se străduie să nu încalce legea şi să importe mărfurile declarându-le la justa lor valoare, achitând toate plăţile care se cuvin în bugetul de stat, care şi aşa activează în condiţii de concurenţă neloială cu contrabandiştii, sunt ţinta unei adevărate terori din partea organelor de control, pentru că „ele n-au niciun câştig de pe urma lor” şi „se încurcă printre picioarele” celor care plătesc regulat otkaturi…
JAVRELOR, nu vă stau şoldurile şi icrele negre în gât??? Aceşti bani sunt furaţi din bugetul de stat, adică de la gura studenţilor, pensionarilor, bătrânilor din aziluri şi copiilor din orfelinate!

Va urma

Etichete: , , ,

Un răspuns to “VIDEO EXCLUSIV! Un comerciant povesteşte cum se face CONTRABANDĂ prin Vamă. Partea I”

  1. Albert Says:

    Autorul filmului inlatura concurentii, iar contrabanda de acest nivel nu e o crima a persoanelor fizice, dar e o crima a statului care nu poate asigura oamenii de rind cu niste conditii elementare de trai si de munca. Oamenii incearca sa supravetuiasca cum pot in conditiile si mediului asigurat de „guvernatorii” nostri celebri

Lasă un răspuns

