Lecţie de democraţie. Alegerile din SUA au demontat miturile de PR


trump_clinton_1De 2 zile mass-media de peste ocean şi din întreaga lume este şocată. Asta pentru că rezultatele alegerilor din SUA sunt cu totul altele decât cele pe care le aştepta opinia publică. Americanii au votat altfel. Altfel decât îi programaseră PR-şti şi cei din spatele televizoarelor. Clinton, candidatul elitelor, al magnaţilor şi intelectualilor, promovată de 90% din presa americană, cu o campanie puternică de PR, cu străluciul celor mai tari staruri din showbizul american, făcută de cea mai tare companie specializată din lume, a fost bătută măr, mai măr decât mărul de pe laptopurile PR-ştilor, de un om de business.

Un om de business antisistem, cu o campanie electorală simplă şi nebunatică, care nu a făcut decât să se prezinte la polul opus lui Clinton. Prin asta şi este superbă democraţia. Votul cetăţeanului este mai puternic decât orice milion de dolari investit în campanii de PR.

În esenţă, americanii au votat Plahotniucul lor. Au votat un om despre care presa a scris că este depravat şi căruia i-a băgat alături femei dezgolite. Un om despre care s-a scris că şi-a făcut averea imensă pe alocuri nu tocmai imaculat de curat şi căruia presa i-a incriminat evaziuni fiscale. Mai mult chiar, un om care a pledat fără precedent în electoralele din SUA, pentru apropierea de duşmanul geopolitic Rusia.

Inexplicabil şi de studiat pentru PR-işti! Americanii au votat masiv un produs de PR negru! Au votat împotriva discursurilor frumoase şi a PR-ului alb, împotriva unei imagini care arată prea frumos şi prea ideal ca să fie adevărată. Au votat în detrimentul imaginii în photoshop, pentru cel imperfect, dar care arată realist. Au votat pentru cel care are bani, chiar dacă dobândiţi pe alocuri dubios.

Lecţie de democraţie. În primul rând pentru PR-işti. Atunci când omului îi induci în mod argresiv cum să voteze s-ar putea să obţii un efect invers, un vot de protest, exact viceversa rezultatului scontat.

Mie concluzia îmi pare una evidentă. Oamenii s-au săturat să voteze sistemic şi algoritmic, conform estimărilor sociologilor şi experţilor electorali. S-au săturat să fie maşini de vot. S-au săturat să voteze produse de PR, imagini perfecte şi artificiale. Da, este inclusiv un vot de protest împotriva acestor tehnologii.

Se schimbă lucrurile în lume. Se pare că e o revoluţie împotriva PR-ului. O Revoluţie împotriva păpuşilor şi a eroilor falşi, de la TV şi din revistele cu pagini lucioase. Probabil aceste alegeri de peste ocean au pornit un val care va face multe ravagii pe scenele bătăliilor electorale din lume, inclusiv apropiatele două scrutine de la noi, din Moldova şi România.

Anunțuri

Etichete: , ,

Un răspuns to “Lecţie de democraţie. Alegerile din SUA au demontat miturile de PR”

  1. Veaceslav Balacci: Americanii au votat Plahotniucul lor – Argumentul Says:

    […] Veaceslav Balacci […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: